Zamknij
REKLAMA

Jak uzyskać korzyści z promocji w sieci?

11:21, 08.10.2018 | Materiał Partnera

Każdy przedsiębiorca pragnący rozwijać swoją działalność nie może dziś ominąć internetu. Sieć WWW to bowiem pierwsze miejsce, w którym większość nas rozpoczyna poszukiwania produktów i usług. Jeśli więc od klientów nie dzieli nas parę kliknięć lub słowo kluczowe wpisane w pole wyszukiwania, powinniśmy jak najprędzej to naprawić i przystąpić do działań zwiększających widoczność i rozpoznawalność marki.

Rozpoczynanie walki o internautę

Marketing sieciowy to wiele różnorodnych taktyk. Większość z nich stanowiąca absolutną podstawę wiąże się z funkcjonowaniem wyszukiwarki. Marketing w mechanizmie wyszukującym, przez angielski skrót określany jako SEM, to droga nie do pominięcia w przypadku każdego nowo utworzonego serwisu. Nawet jeśli posiadamy atrakcyjną ofertę a nasza witryna pozostaje designerskim dziełem sztuki, potencjalni nabywcy najzwyczajniej nie odnajdą nas w gąszczu konkurencji, gdy nie wyjdziemy im naprzeciw. SEM stanowi znany od lat arsenał środków wymierzonych na umieszczenie strony na czołowych pozycjach w liście wyników Google. Im wyżej w zestawieniu, tym więcej użytkowników sieci złoży się na nasz wskaźnik ruchu – ten natomiast wprost przełoży się na wzrost słupków sprzedaży. Co jednak dokładnie należy rozumieć przez promocję w wyszukiwarce?

Adwords czy SEO? Która metoda najlepiej pasuje Twojej firmie?

Akcje zwykle podejmowane pod szyldem Search Engine Marketing dzielimy na dwa obozy. Z jednej strony mamy SEO oraz pozycjonowanie stron – są one stałym wyborem ludzi chcących zdobyć popularność w wirtualnym świecie na dłużej. Wysiłki specjalistów w tym przypadku koncentrują się wokół dostosowania strony pod względem struktury, treści oraz technicznego zaplecza do upodobań skanujących robotów Google. To te algorytmy zebrawszy odpowiednią dawkę informacji z naszej strony wpłyną ostatecznie na jej klasyfikację w wyszukiwarce. Dlatego też warto w przypadku poszukiwania dla siebie odpowiedniej agencji SEO rozglądać się za certyfikatami oraz referencjami poprzednich klientów – obie te rzeczy pomogą nam wybrać doświadczoną firmę, która zna meandry sieci lepiej niż ktokolwiek inny. Inną rzeczą jest też duży zwrot z poniesionej inwestycji w przypadku pozycjonowania – przypomina informatyk na co dzień zajmujący się SEM we wrocławskim Afterwebie.

Oczywiście dla wszystkich niecierpliwych i skłonnych dopłacić do natychmiastowego przypływu klientów alternatywą pozostaje kampania Google Adwords, czyli ścieżka, w której za topowe lokaty w wynikach wyszukiwania najzwyczajniej płacimy. Adekwatna kwota naliczana jest za każde kliknięcie i przejście na naszą stronę z baneru wyszukiwarki. Także i tu warto jednak do zarządzania interfejsem z ustawieniami kampanii znaleźć fachowca, który oprócz uchronienia nas przed zbyt wczesnym wyczerpaniem budżetu zapewni też działaniom PPC odpowiedni zasięg oraz skuteczność.

(Materiał Partnera)
© e-zdunskawola.pl | Prawa zastrzeżone