Od 16 października klienci PKO Banku Polskiego w Zduńskiej Woli swoje bankowe sprawy załatwią w nowoczesnej, całkiem zmodernizowanej przestrzeni. Placówka działa na lokalnym rynku od ponad 66 lat, a od 2000 r pod obecnym adresem. Od teraz klienci mogą korzystać z nowoczesnej przestrzeni.
– Digitalizacja, relacyjność oparta na wysokich standardach obsługi to dla nas priorytety w codziennych kontaktach z klientami. Powstawanie, przeniesienie czy modernizacja oddziałów w nowej formule to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów, którzy coraz chętniej korzystają z cyfrowych rozwiązań. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Zduńskiej Woli jest tutaj przykładem takiego rozwiązania. Placówka działa od 66 lat, obsługuje kolejne pokolenie klientów. Cieszy nas to, że od teraz za profesjonalną obsługą stoi także nowoczesna i cyfrowa przestrzeń – mówi Krzysztof Garbacz, dyrektor łódzkiego Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego.
Wnętrze oddziału jest przestronne, nowoczesne i przyjazne. Nie znajdziemy tu tradycyjnych ulotek i plakatów – wszystkie najważniejsze informacje o bieżącym funkcjonowaniu oddziału czy ofercie dla klientów wyświetlane są na ogólnodostępnym ekranie. Ważnym punktem dla każdego rodzica jest kącik dla dzieci – to tutaj najmłodsi klienci mogą zająć się zabawą, podczas gdy opiekunowie załatwią sprawę, z którą przyszli. Ważną częścią placówki jest stanowisko samoobsługowe, dzięki któremu klient samodzielnie bądź z pomocą doradcy zaloguje się do swojego konta w serwisie internetowym iPKO i sprawdzi m.in. saldo czy historię rachunku. Doradcy wytłumaczą, jak korzystać z nowych technologii przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa.
– Z zaciekawieniem obserwujemy pierwsze reakcje odwiedzających nas osób na naszą nową przestrzeń. Są bardzo pozytywne. Naszym klientom podobają się szczególnie dwa rozwiązania. Pierwszym z nich jest stanowisko samoobsługowe, przy którym klient może sam dokonywać wielu operacji w iPKO a w razie potrzeby na miejscu skorzystać z naszej pomocy. Drugim – pokoje spotkań, które zapewniają wysoki komfort oraz pełną dyskrecję spotkania z doradcą przy omawianiu spraw bardziej złożonych – jak kredyty mieszkaniowe czy usługi dla firm – podkreśla Tomasz Buda, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Zduńskiej Woli.
W oddziale do dyspozycji klientów pozostaje 15 doradców, wspierających klientów w doborze rozwiązań finansowych najlepiej odpowiadających na ich potrzeby indywidualne oraz biznesowe. W placówce do dyspozycji klientów znajduje się także cztery pokoje spotkań zapewniających ciszę i komfort rozmowy z doradcą.
Na miejscu działają dwa nowoczesne bankomaty z funkcją wpłatomatu. Urządzenia umożliwiają ich obsługę w różnych wersjach językowych m.in. w języku ukraińskim.
Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. Właściciele PKO Konta dla Młodych mają darmowe konto, bezpłatne są również wypłaty i wpłaty gotówki ze wszystkich bankomatów PKO w kraju i wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie. Karta płatnicza, BLIK, płatność zbliżeniowa telefonem, Apple Pay, Google Pay, a na zegarkach Garmin Pay i SwatchPay! – to tylko część możliwości, dzięki którym w wygodny i szybki sposób zapłacimy za zakupy stacjonarne lub internetowe, a środki od razu trafiają na konto odbiorcy. Klienci banku mogą korzystać z systematycznie wzbogacanych usług bankowości elektronicznej oferowanych pod marką iPKO (bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce), jak również z aplikacji mobilnej IKO, którą można zainstalować w telefonie i korzystać z szerokiego wachlarza funkcji bankowych i płatniczych 24 godziny na dobę w dowolnym miejscu. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Klienci mogą również skorzystać z usługi wideodoradcy, gdzie podczas rozmowy on-line można złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, ubezpieczenie komunikacyjne oraz otwarcie limitu w koncie. Każdy kto chce porozmawiać on-line z doradcą banku na temat oferty dla klientów indywidualnych może to zrobić bez wychodzenia z domu, siedząc wygodnie ze smartfonem w dłoni lub przed komputerem.
3 pytania do Tomasza Budy, dyrektora Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Zduńskiej Woli:
• Czy zauważył Pan przez te wszystkie lata funkcjonowania oddziału, jak zmieniają się potrzeby klientów banku? Na co klienci teraz zwracają największą uwagę?
Zauważamy przede wszystkim, że wzrasta aktywność naszych klientów w świecie cyfrowym. Staramy się ich wspierać w procesie wdrażania się w bankowanie elektroniczne i mobilne – służymy pomocą w przypadku problemów czy wątpliwości podczas korzystania z iPKO czy IKO – których wachlarz jest coraz szerszy. Edukujemy jak korzystać z konta w sieci i jak robić to bezpiecznie.
Grupę Klientów starszych cały czas mobilizujemy do aktywnego korzystania z bankomatów. Obserwuję, że bardzo wiele osób docenia dziś takie wsparcie i zwraca uwagę, czy ma przed sobą w osobie doradcy człowieka, który dba o ich potrzeby, bezpieczeństwo itp. Dla nich często cena oferowanego produktu czy usługi ma znaczenie drugoplanowe.
• Co zyskają klienci po modernizacji Waszego oddziału?
Mamy to szczęście, że nasz adres się nie zmienia. W ogromnego powierzchniowo oddziału zlokalizowanego na dwóch kondygnacjach po prostu wydzielona została część parteru, której nadano funkcjonalność i wygląd placówki XXI wieku. To dobre rozwiązanie, ponieważ klienci przyzwyczaili się do miejsca, którego dodatkowym atutem jest parking oraz udogodnienia dla klientów niepełnosprawnych.
Jak wspomniałem – dziś to placówka nowoczesna. Duże znaczenie, z mojego punktu widzenia, ma również bardzo przyjazne wnętrze sali obsługi – uzyskane dzięki fototapecie, której widok do złudzenia przypomina tak chętnie odwiedzany przez zduńskowolan Las Paprocki, a także dzięki licznej zieleni w naszej placówce.
• Z czego jest pan wyjątkowo dumny jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego?
PKO Bank Polski to ponad stuletnia tradycja instytucji i marka rozpoznawalna chyba dla wszystkich Polaków. Z drugiej strony to lider nowoczesnej bankowości i twórca wielu uznanych na rynku rozwiązań służących klientom. IKO jest jednym z najlepszych tego przykładów. Jestem świadkiem zachodzących w naszej firmie zmian już od ponad dwudziestu lat. Dla takich osób jak ja nie ma większej satysfakcji niż spotkania z klientami, którzy są z nami często więcej niż te 20 lat, zwłaszcza, kiedy towarzyszą im nasi nowi klienci– ich dzieci bądź wnuki.
Niewątpliwie jest to pochodna wszystkich wspomnianych wcześniej elementów, ale przede wszystkim nieoceniona zasługa ludzi, którzy pracują w tym oddziale.