Dołącz do nas
Kosmetyki do włosów promocje

Materiały partnera

Car detailing krok po kroku

Jedna z najnowszych usług na rynku motoryzacyjnym z marszu zyskała rzeszę fanów. Mowa o car deatilingu, czyli niczym innym jak SPA dla samochodu. Zabieg ten kryje jednak jeszcze sporo tajemnic przed właścicielami samochodów. Warto przyjrzeć się temu, jak wygląda jego wieloetapowy proces.

Czym jest auto detailing?

Auto detailing oznacza kompleksowe czyszczenie, renowację i konserwację wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. Skrupulatny proces czyszczenia i pielęgnacji znacząco poprawia wygląd pojazdu, przedłuża żywotność, co przekłada się na jego większą wartość rynkową. Usługę tę wykonuje się na pojazdach nowych i używanych. Nawet samochód prosto z salonu warto poddać temu zabiegowi. Zostaną usunięte mikro zarysowania powstałe podczas transportu, a lakier zostanie pokryty powłoką z sealantu i wosku. Konserwacji podlegają także plastikowe i gumowe elementy wnętrza. W używanych autach przeprowadzona jest korekta powłoki lakierniczej oraz czyści się nadkola, bagażnik, szyberdach, komorę silnika oraz tapicerki.

Krok pierwszy, czyli mycie

Wstępne mycie pozwoli na pozbycie się luźnego powierzchownego brudu z karoserii. Potrzebna do tego jest dobrej jakości piana aktywna, najlepiej o neutralnym pH. Nakładana jest za pomocą pianownicy na cały samochód. Kolejnym krokiem jest wyczyszczenie wszystkich trudno dostępnych miejsc jak grill, klamki, wnęki drzwi z zawiasami, wlew paliwa itp. Do tego celu potrzebnych jest kilka sztuk pędzelków detailingowych oraz środek typu APC. Następnie myte są nadkola i koła, które kolejno spryskuje się środkiem APC i czyści dokładnie szczotką. Kolejno środkiem spryskuje się felgi i czyści szczotką, pamiętając o wewnętrznej stronie. Następnym bardzo ważnym zabiegiem, jest usunięcie z powierzchni lakieru smoły, asfaltu, osadów metalicznych i przemysłowych.

Krok drugi, czyli glinkowanie

To jeden z procesów dekontaminacji lakieru, od tych procesów zależy trwałość położonego wosku lub powłoki ochronnej. Glinkowanie jest dość prostym zabiegiem, jednak wymaga pewnej wprawy i uwagi, aby nie porysować lakieru zanieczyszczoną glinką. Zaczynając od dachu spryskuje się niewielki fragment lakieru lubrykantem i pociera na nim glinką. Należy pocierać do momentu aż lakier będzie zupełnie gładki.

Korekta lakieru, czyli polerowanie

Korektę można wykonać mechanicznie za pomocą maszyn polerskich lub ręcznie. Celem polerki jest usunięcie rys, odbarwień, zmatowień i hologramów. Korekta lakieru jest najbardziej zaawansowanym technicznie etapem detailingu. Studia korzystają z maszyn polerskich i dedykowanych past do polerowania mechanicznego.

Oczyszczenie i zabezpieczenie lakieru

Po korekcie lakieru trzeba usunąć z niego resztki past polerskich. Służy do tego cleaner do lakieru, który nanosi się za pomocą aplikatora lub mikrofibry i wyciera do sucha. Dodatkowo można odtłuścić lakier przy pomocy odtłuszczacza. Zabezpieczenie lakieru to etap końcowy prac nad lakierem i szybami, nakładany jest wosk lub powłoka ceramiczna. Techniki nakładania wosku i powłok ceramicznych różnią się od siebie w zależności od producenta.

Źródło: https://promomoto.pl/detailing/

Opony i plastiki zewnętrzne

To ostatni etap detailingu zewnętrznego auta. Na tym etapie nakłada się dressing na opony i plastiki zewnętrzne. Można użyć środka uniwersalnego przeznaczonego do tych dwóch powierzchni lub wybrać dwa osobny do opon i plastików. Po wyschnięciu preparatu, przeciera się powierzchnię mikrofibrą.

Czytaj dalej
.

Informatyk łodź



Dodaj komentarz

Popularne