Dołącz do nas

Biznes

FUNDUSZE EUROPEJSKIE DBAJĄ O EKOLOGIĘ W ŁÓDZKIEM

Organizacje ekologiczne w Polsce od wielu lat działają na rzecz ochrony środowiska. Nie jest to tylko modny trend, ale rzeczywiste działania mające na celu poprawę jakości otaczającej nas przyrody. Sprzyja temu proekologiczna postawa Unii Europejskiej. Jej starania ukierunkowane są też na poprawę warunków życia człowieka, który jest elementem przyrody i jest od niej w pełni uzależniony. Do gmin województwa łódzkiego trafiają kolejne pieniądze na ekologiczne środki transportu, budownictwo i odnawialne źródła energii. Mieszkańcom naszego regionu żyje się coraz wygodniej i zdrowiej.

W Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Łódzkiego przeznaczono na poprawę stanu środowiska naturalnego 117,5 mln euro. Wspólne działania mieszkańców oraz przedsiębiorstw, które realizują rozmaite projekty dofinansowane ze środków unijnych, znacząco przyczyniają się do poprawy stanu otaczającego nas środowiska. Może być to zarówno unowocześnianie floty transportowej, jak i ochrona gatunków roślin zagrożonych wyginięciem.

Impuls dla Łódzkiego

Rozwój proekologicznego transportu szynowego jest jednym z priorytetów Unii Europejskiej. Inwestycje w infrastrukturę kolejową, tabor oraz poprawę oferty przewozowej sprawiają, że kolejowy transport pasażerski pełni coraz większą rolę w regionie. Na przestrzeni lat 2015-2018 w województwie łódzkim wykorzystanie kolei w przewozach pasażerskich wzrosło o 60%. Dzięki dofinansowaniom unijnym modernizowane są linie kolejowe, stacje i przystanki. Wiosną tego roku na torach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej pojawił się nowy, bezpieczny, przyjazny środowisku, a przede wszystkim ekologiczny środek transportu, który podniósł jakość życia mieszkańców województwa łódzkiego. Niskopodłogowy hybrydowy pociąg „Impuls”. Dzięki dofinansowaniom z Funduszy Europejskich Łódzka Kolej Aglomeracyjna już niedługo będzie posiadała aż pięć takich nowoczesnych hybrydowych zespołów trakcyjnych. Powiększenie floty pociągów umożliwi połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane. Pojedziemy nimi między innymi do Spały i Opoczna, a w przyszłości z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa. Nowe zespoły trakcyjne są wyposażone w monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, Wi-Fi, ładowarki USB oraz ratujące życie defibrylatory AED. W każdym pojeździe jest zainstalowana klimatyzacja, a składy dostosowane są do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Dzięki inwestycjom kolejowym przy udziale dotacji unijnych mieszkańcy województwa będą mogli podróżować po regionie szybciej i bezpieczniej. Całkowita wartość projektu wyniosła 74 mln 278 tys. zł, w tym dofinansowanie unijne 51 mln 405 tys. zł. W te wakacje w ramach akcji „Zajrzyj w Łódzkie” Łódzka Kolej Aglomeracyjna zaprasza mieszkańców województwa łódzkiego do odwiedzenia ciekawych miejsc w regionie, gdzie znajdują się atrakcje dofinansowane przez Fundusze Europejskie. Ze specjalnych ofert będą mogli skorzystać ci, którzy wybiorą się pociągami ŁKA do Drzewicy, Rogowa, Tomaszowa Mazowieckiego oraz Skierniewic.

Zachować przyrodę

Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej są przyjazne środowisku naturalnemu, szczególnie jego ochronie. Są takie gatunki roślin, w tym ogrodnicze, które już niedługo moglibyśmy podziwiać jedynie na archiwalnych zdjęciach, ponieważ są zagrożone wyginięciem. Dzięki pomocy Funduszy Europejskich rzadkie i wymierające gatunki roślin w województwie łódzkim są chronione. Szczególnym przykładem prewencji jest zachowanie nasion różnych odmian warzyw, roślin sadowniczych, rodzimych krzewów i bylin ozdobnych, roślin miododajnych, gatunków dzikich pokrewnych roślin ogrodniczych oraz roślin towarzyszących uprawom. Dzięki unijnym dotacjom powstało Regionalne Centrum Bioróżnorodności Ogrodniczej w Skierniewicach, z którego zasobów mogą korzystać tysiące osób – jednostki i ośrodki naukowo-badawcze, administracja publiczna, rolnicy i konsumenci z terenu całego województwa łódzkiego. Centrum współpracuje z parkami krajobrazowymi, rezerwatami, ogrodami botanicznymi w realizacji projektów środowiskowych. Ochrona i odtwarzanie środowiska naturalnego pozwala na utrzymanie różnorodności roślin, a tym samym na budowanie polityki bezpieczeństwa żywnościowego i zachowanie dziedzictwa przyrody. Całkowita wartość projektu wyniosła 6 mln 826 tys. zł, w tym dofinansowanie unijne 4 mln 717 tys. zł.

Ekologicznie w powiecie zduńskowolskim

Inwestycje ekologiczne to ogromna korzyść zarówno dla mieszkańców województwa, jak i dla środowiska naturalnego. Włączanie do taborów nisko- lub wręcz zeroemisyjnych autobusów stało się priorytetem nie tylko dla zanieczyszczonych miast, ale i dla Funduszy Europejskich. Kolejne umowy na unijne dofinansowanie projektów transportu miejskiego i zakup nowych autobusów elektrycznych cieszą nie tylko ekologów. W Zduńskiej Woli zobaczymy autobusy, które w sposób zgodny z zasadami ekologii, bez hałasu i emisji spalin przewożą setki pasażerów każdego dnia. Z usprawnienia transportu korzystają osoby podróżujące do pracy, szkół czy instytucji publicznych i kulturalnych. Pojazdy spełniają rygorystyczne normy emisji spalin. Autobusy nie są jednak wyłącznie przyjazne środowisku, ale również niezwykle komfortowe i funkcjonalne. Unowocześnienie komunikacji autobusowej w Zduńskiej Woli, w tym zakup 4 autobusów niskoemisyjnych, kosztowało ponad 12,4 milionów złotych. Ponad 8,4 milionów złotych tej sumy stanowiło unijne dofinansowanie z dwóch projektów. Dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich każdy z nas może korzystać z rozwiązań, które poprawiają komfort naszego codziennego życia. Wzrasta również świadomość, że poprzez ekologiczne rozwiązania wspólnie dbamy o środowisko.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt: rpo@aplanmedia.pl.

 

Czytaj dalej
.

Szampon InSight Anti-Frizz


Szampon do włosów


Dodaj komentarz

Biznes

Jak wybrać dobrego prawnika?

Każdy przynajmniej kilka razy w życiu potrzebuje pomocy prawnika. Czasami chodzi o rozwiązanie prostych, codziennych spraw, dotyczących np. podziału spadku lub spisania testamentu, ale czasem problem staje się bardziej złożony. W takich sytuacjach warto poszukać pomocy u bardziej doświadczonego specjalisty.

KFK – co to za kancelaria?

Kancelaria KFK wzięła swą nazwę od swej założycielki – adwokat Katarzyny Florczak Keller. Z czasem w zespole zaczęły pojawiać się nowe osoby, których wiedza i doświadczenie pozwoliły na rozszerzenie pakietu świadczonych usług. Dzięki temu Kancelaria może kompleksowo wspierać swoich klientów nie tylko w kontekście często spotykanych problemów prawnych, ale również wtedy, gdy sprawa dotyczy wielu dziedzin prawa.

Kancelaria KFK działa co prawda w Łodzi, ale usługi świadczy na terenie całego kraju. Pracownicy Kancelarii mogą pomóc w sprawach karnych, gospodarczych, a także bardzo często reprezentują klientów przed sądami. Jednym słowem – KFK to synonim profesjonalizmu.

W czym można pomóc, czyli po czym poznać dobrego adwokata?

Po czym poznać, że wybrany specjalista to naprawdę dobry adwokat? Lista cech, którymi warto się sugerować, jest naprawdę imponująca. Oto najważniejsze z nich:

1. Cechy charakteru. Jeśli adwokat jest pewny siebie, potrafi wyrażać skomplikowane procesy prawne akceptowalnym dla laika językiem i… patrzy w oczy, to jest to znak, że warto mu zaufać.

2. Umiejętności. Trudno zweryfikować czyjąś wiedzę na dany temat, jeśli w gruncie rzeczy jest się laikiem. Dobry adwokat posiada certyfikaty, dokumenty potwierdzające wykształcenie, a także bogaty pakiet referencji.

3. Doświadczenie. Przy wyborze adwokata warto zwrócić uwagę na to, czy posiada doświadczenie w danej problematyce prawnej. Jeśli tak, to jest to prognostyk przemawiający za jego wyborem.

4. Obejście. Profesjonalnego adwokata można poznać po… uporządkowanym biurku. Świadczy to o jego poważnym podejściu do kwestii wizerunku, ale też o umiejętnościach interpersonalnych.

Specjalności prawne – co warto wiedzieć?

Kancelaria prawna zawsze ma przewagę nad pojedynczym, nawet najlepszym adwokatem. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku zespół, który może podzielić się swoim doświadczeniem, wiedzą itd. z innymi adwokatami, którzy nie są specjalistami w danej dziedzinie. Dobra kancelaria może świadczyć usługi w zakresie m.in. prawa budowlanego, podatkowego, gospodarczego, cywilnego, upadłościowego, a także związanego z prawem własności intelektualnej. W ostatnich latach dużą popularnością cieszą się adwokaci, którzy posiadają doświadczenie w kontekście kredytów frankowych i szeroko pojętej pomocy frankowiczom. Nie bez znaczenia jest też pomoc karnistów, którzy mogą okazać się bardzo potrzebni w przypadku podejrzenia popełnienia wykroczenia, a nawet przestępstwa.

Reasumując, dobry prawnik to ktoś więcej niż tylko specjalista znający się na podstawach prawa. To przede wszystkim specjalista, którego obowiązkiem jest pomagać innym. Kancelaria KFK to zespół, w skład którego wchodzą najlepsi adwokaci i prawnicy.

Czytaj dalej

Biznes

Praca w sąsiednim Sieradzu? Sprawdź nowe oferty

Art. sponsorowany

Jesteś młodym informatykiem, świeżo po studiach? Ukończyłeś właśnie szkołę? A może jako pracownik z doświadczeniem poszukujesz dla siebie lepszego stanowiska? Przeczytaj, jakie oferty pracy możesz znaleźć w Sieradzu i aplikuj na jedno z wielu ogłoszeń. Podpowiemy Ci, jak zwiększyć swoje szanse na dostanie się do wymarzonego miejsca pracy.

Pracownicy jakich zawodów mają największą szansę na znalezienie pracy w Sieradzu?

Oferty pracy z Sieradza obejmują szeroki zakres różnych branż. Znajdziesz tutaj coś dla siebie, jeżeli chcesz pracować w sklepie – od wykładania towaru po kasowanie klientów. Ale załóżmy, że nie za bardzo lubisz pracować z klientami, co wtedy? W takim wypadku polecamy pracę na hali produkcyjnej. Jeżeli jesteś zainteresowany pracą w placówce państwowej, to mamy dla Ciebie dobre wieści, ponieważ instytucje poszukują chętnych. Sieradz to dobre miasto dla osób poszukujących pracy w zawodach medycznych, tj. pielęgniarka czy lekarz. Oprócz tego oferuje inne stanowiska, np. związane bardziej z biurem. Ale jeżeli jesteś weterynarzem, a może kimś z zupełnie innej „bajki” – ślusarzem, stolarzem lub elektromonterem, również masz szansę na znalezienie idealnej dla siebie pracy w Sieradzu. „Ale gdzie szukać?” – pytasz? Koniecznie przejrzyj oferty pracy na Gowork.pl. Znajdziesz tam też oferty ze Zduńskiej Woli.

Co pomoże Ci w znalezieniu odpowiedniego stanowiska dla siebie w Sieradzu?

Jeżeli nie szukasz pracy na już, zastanów się nad kursami. Wiele ciekawych i przydatnych szkoleń organizowanych jest przez Urząd Pracy. Organizuje on też staże, które umożliwią Ci przyuczenie do zawodu, jaki chcesz wykonywać. Istnieją również szkoły (nawet weekendowe), które za opłatą albo bezpłatnie nauczą Cię fotografii, florystyki, opieki medycznej, wizażu lub fryzjerstwa. Po takiej szkole jeszcze łatwiej znajdziesz pracę w Sieradzu i okolicach. z resztą niezależnie od tego, czym się zajmujesz, zawsze warto (a czasem nawet trzeba) się szkolić. Dużo możesz również nauczyć się w ramach wolontariatu, albo wykonując usługi za cenę kosztów dojazdu bądź zużytych materiałów – to będzie dobre na początek. Oczywiście pomocą w znalezieniu pracy mogą okazać się także studia. Jeżeli już je ukończyłeś zastanów się nad szeroką gamą tych podyplomowych.

Praca potrzebna na już

Jeśli natomiast potrzebujesz pracy jak najszybciej, zastanów się, na jakich ofertach zależy Ci najbardziej. Przygotuj sobie Curriculum Vitae. Przydatny może być także list motywacyjny, w którym napiszesz, dlaczego chcesz pracować akurat na tym stanowisku oraz że posiadasz wszystkie przydatne cechy kandydata. Cieszysz się, ponieważ zaprosili Cię na rozmowę kwalifikacyjną? Poczytaj trochę o firmie , do której aplikujesz. Pomyśl także nad tym, jakie pytania chciałbyś zadać rekruterowi – one też są ważne. Na ich podstawie może on określić jak bardzo zależy Ci na tym etacie.

Podsumowanie

Przyznajmy – od jakiegoś czasu mamy kryzys w kraju i przez to wielu ludzi martwi się, ze nie znajdzie pracy. Jeżeli mieszkasz w Sieradzu lub okolicach, a także w Zduńskiej Woli, masz duże szanse na znalezienie stanowiska odpowiadającego Twoim umiejętnościom oraz wykształceniu, a także stawianym wymaganiom. Od prostych prac, np. rozwóz jedzenia po te wymagające już wiedzy specjalistycznej, np. z zakresu IT lub marketingu, albo medycyny. Znajdziesz tutaj coś dla siebie zarówno jeżeli jesteś studentem i szukasz czegoś dorywczego, w niepełnym wymiarze godzin, jak i wtedy, kiedy poszukujesz pełnego etatu.

Czytaj dalej

Biznes

Jak wygląda rynek pracy w Zduńskiej Woli?

Zduńska Wola to miasto w województwie łódzkim. Rozwija się tutaj prężnie przemysł włókienniczy oraz odzieżowy. Duża część ludności pracuje w budownictwie, rolnictwie oraz handlu. Miejscowa ludność dojeżdża także do pracy do pobliskich miejscowości. Wiele osób podejmuje zatrudnienie w oddalonej o przeszło czterdzieści kilometrów Łodzi. Umożliwia to dobra infrastruktura. Zarówno transport drogowy, jak i kolejowy, są tutaj dobrze rozwinięte. Przyjrzyjmy się, jak wygląda rynek pracy w Zduńskiej Woli.

Rynek pracy – możliwości kształcenia w Zduńskiej Woli

Stopa bezrobocia w Zduńskiej Woli w dużej mierze zależy od możliwości kształcenia. W mieście znajdują się licea ogólnokształcące oraz szkoły zawodowe, w których uczy się tutejsza młodzież. Młodzi ludzie mogą także podjąć dalsze nauczanie na szkołach policealnych oraz wyższych. Wśród osób zarejestrowanych jako bezrobotni znajdują się niektórzy absolwenci. W związku z brakiem doświadczenia zawodowego młodzież świeżo po ukończeniu szkoły może mieć początkowe trudności ze znalezieniem pracy.

Absolwenci są na tyle atrakcyjnymi pracownikami, zmotywowanymi do pracy oraz bycia niezależnym, że bardzo szybko pokonują początkowe trudności ze znalezieniem pracy. W przeciwieństwie do osób starszych, które często nie potrafią dostosować się do szybko następujących zmian. Niejednokrotnie bywają to osoby zrezygnowane. Trudności sprawia im praca z nowoczesnymi urządzeniami, maszynami czy też nowymi programami komputerowymi. Czasami sam proces rekrutacji przerasta ich możliwości.

Oferty pracy w Zduńskiej Woli – gdzie szukać zatrudnienia?

Oferty pracy w Zduńskiej Woli, które znajdziemy na stronach urzędu pracy oraz na licznych portalach z ogłoszeniami takimi jak Aplikuj.pl są kierowane do osób w różnym wieku oraz z różnym wykształceniem. Mieszkańcy mogą znaleźć zatrudnienie w pracy sezonowej, dorywczej, chałupniczej, a także pracę stałą w przedsiębiorstwach tj.:

  • Browar Staropolski;
  • BMI Polska (producent systemów dachowych);
  • Borg Automoive;
  • Brubeck (odzież termoaktywna);
  • Budvar Centrum Sp. z o.o. (producent okien oraz drzwi);
  • SP Medical Sp. z.o.o.;
  • Dentex Sp. z o.o. (materiały dentystyczne);
  • Fabelo (fabryka elementów obuwia);
  • Fabien (producent odzieży);
  • Filati (producent odzieży termoaktywnej oraz bezszwowej);
  • Fryzdom (artykuły oraz wyposażenie salonów fryzjerskich).

Wiele firm zamieszcza oferty pracy na własnych stronach internetowych. Dzięki temu osoby poszukujące pracy bez trudu mogą złożyć aplikację na oferowane stanowiska bez jakichkolwiek pośredników. Poszukiwani są także pracownicy w gastronomi oraz handlu. 

Rynek pracy w Zduńskiej Woli – bezrobotni oraz osoby poszukujące pracy

Wśród osób poszukujących pracy w Zduńskiej Woli znajdują się osoby długotrwale bezrobotne. Przyczyny takiej sytuacji mogą być różne. Od braku wykształcenia, poprzez brak motywacji do pracy, niską samoocenę, źle rozwiniętą infrastrukturę, opiekę nad dzieckiem lub osobą starszą uniemożliwiającą podjęcie pracy, a także wiek. Osoby po pięćdziesiątym roku życia często są postrzegane przez pracodawców jako mniej atrakcyjni pracownicy – często niesłusznie. Aby zapobiec takiej sytuacji, warto stale poszerzać swoją wiedzę oraz brać udział w szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe.

Wysokość wynagrodzenia w Zduńskiej Woli jest różna. W dużej mierze zależy ona od obejmowanego stanowiska pracy, wykształcenia oraz stażu pracy. Osoby pracujące w zawodach deficytowych często mogą liczyć na wysoką pensję. W związku z wejściem w życie Polskiego Ładu warto skorzystać z kalkulatora wynagrodzeń https://www.aplikuj.pl/kalkulator-wynagrodzen, aby móc obliczyć wysokość pensji netto.

Czytaj dalej

Biznes

Informatyczna pracownia terminalowa – czy się opłaca?

Art. sponsorowany

Planując wdrożenie pracowni informatycznej należy przeanalizować wiele różnych czynników. Priorytetem jest, aby zapewnić sobie oczekiwany poziom swobody i komfortu codziennego użytkowania.

Nie można także nie wspomnieć o wydajności, która powinna zostać dopasowana do realizowanych zadań. Doskonałą propozycją wydaje się być pracownia terminalowa, która z roku na rok cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zapewnia ona mnóstwo korzyści. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, to zapoznaj się z dalszą częścią publikacji.

Bezawaryjne działanie

Fachowo zaprojektowana pracownia terminalowa zapewnia bezawaryjne i długotrwałe działanie. Właśnie dlatego sprawdza się ona wszędzie tam, gdzie system informatyczny jest intensywnie użytkowany. Nie trzeba obawiać się problematycznych usterek i awarii. Terminal to niewielkie urządzenie o ponadprzeciętnych parametrach użytkowych i fizycznych. Opiera on swoje działanie na certyfikowanych podzespołach, które spełniają restrykcyjne normy i standardy. Wytrzymałość sprzętu sprawia, że jest on odporny na różnego rodzaju czynniki otoczenia. Inteligentne zabezpieczenia chronią przed przegrzaniem komponentów czy zwarciem elektrycznym.

Źródło: https://pracowniaterminalowa.pl/

Niska cena

Warto wiedzieć, że terminalowa pracownia informatyczna jest o wiele tańsza od tradycyjnego odpowiednika. Już na starcie można zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że jedno urządzenie zastępuje kilkanaście PC-ów/laptopów. Ceny profesjonalnych sprzętów nie należą do niskich, a więc w wielu przypadkach można zaoszczędzić jeszcze więcej pieniędzy. Nie można również nie wspomnieć o niższych kosztach utrzymania, które są wynikiem mniejszego zapotrzebowania na energię elektryczną. Warto także wspomnieć, że niższy pobór prądu sprzyja środowisku naturalnemu. Usatysfakcjonuje to tych, którzy stawiają na ekologiczne rozwiązania.

Swoboda i bezpieczeństwo użytkowania

Pracownia terminalowa zapewnia maksymalną swobodę codziennego użytkowania systemu informatycznego. Niepodważalną zaletą jest niekłopotliwa konserwacja sprzętu. Nie ma konieczności korzystania z usług specjalistów. Przygotowanie urządzenia do pracy jest równie proste i szybkie, więc nie trzeba obawiać się potencjalnych niedogodności. Pracownia terminalowa gwarantuje oczekiwaną swobodę oraz bezpieczeństwo użytkowania. Wszystkie profile znajdują się w jednym miejscu, dzięki czemu administrator może liczyć na intuicyjne zarządzanie pracownią. Może on dowolnie nadawać i blokować dostęp do wybranych treści.

Czytaj dalej

Biznes

Rejestracja znaku towarowego w kontekście klasyfikacji nicejskiej

Klasyfikacja nicejska to międzynarodowy system klasyfikacji towarów i usług. Jest podstawą prawną wykorzystywaną przy rejestracji znaków towarowych. Jeśli interesuje Cię rejestracja znaku towarowego – czytaj dalej, a dowiesz się wszystkiego co musisz wiedzieć o Porozumieniu Nicejskim.

 

Czym jest Porozumienie nicejskie?

Porozumienie nicejskie formalnie znane jest jako Międzynarodowa Klasyfikacja Towarów i Usług. Zostało zatwierdzone 15 czerwca 1957 w trakcie Międzynarodowej Konferencji w Nicei. Kraje, które przystąpiły do tego porozumienia są zobowiązane do stosowania ustalonej tam klasyfikacji jako system podstawowy lub pomocniczy. Od 1957 roku dokonano dwóch rewizji tekstu Porozumienia nicejskiego – 14 lipca 1967 w Sztokholmie oraz 13 maja 1977 w Genewie. 

Przeczytaj również: https://lawboxfirm.com/procedura-miedzynarodowa/

Porozumienie nicejskie a procedury w UE

Klasyfikacja nicejska obowiązuje także na terenie Unii Europejskiej. Jest bardzo istotna, szczególnie jeśli zależy nam na szybkim i sprawnym rozpatrzeniu wniosku. Korzystanie z ustandaryzowanych terminów wykluczy konieczność tłumaczenia czy zmian we wniosku, a także zapewni jego przejrzystość. Zgłaszając wniosek o rejestrację znaku towarowego w UE należy także pamiętać, że listę można ograniczać, ale już nie rozszerzać – do złożonego już wniosku nie dodamy żadnych towarów, usług czy klas. 

Przeczytaj również:  https://lawboxfirm.com/procedura-krajowa/

Klasyfikacja przy zastrzeżeniu znaku towarowego

Klasyfikacja towarów i usług w Porozumieniu została podzielona na 34 klasy towarowe oraz 11 klas usługowych. Lista jest uporządkowana alfabetycznie, a wybór właściwej klasyfikacji leży po stronie wnioskującego o rejestrację znaku towarowego. W tym miejscu kluczowe jest właściwe wybranie klasyfikacji, a także niewybieranie zbędnych klasyfikacji, w których znak towarowy nie będzie wykorzystywany. Należy pamiętać, że opłata za rejestrację znaku zależy głównie od liczby wykorzystanych klas. Co więcej, jeśli wnioskujący nie będzie wykorzystywać znaku towarowego w określonym terminie (najczęściej 5 lat po rejestracji), znak może zostać uwolniony i przepisany na inny podmiot w przypadku złożenia kolejnego wniosku. Może więc okazać się, że niepotrzebnie przepłacamy za zgłoszenie znaku, jeśli nie będziemy z niego korzystać. 

Zobacz:

https://lawboxfirm.com/klasyfikacja-nicejska-a-rejestracja-znaku-towarowego/

Czytaj dalej

Popularne