Dołącz do nas

Biznes

Kasy fiskalne online kto będzie zobowiązany je posiadać.

Problem kas fiskalnych online dotyczy także wielu przedsiębiorców ze Zduńskiej Woli oraz regionu. 

O kasach fiskalnych online krąży już wiele mitów. Projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy Prawo o miarach z 18 września 2017 r. Rozwiewa wiele wątpliwości na ten temat. Jak możemy, wyczytać z projektu nowego rozporządzenia Zduńska Wola kasy fiskalne online zostaną wprowadzane etapowo. Kasy starego typu z papierową kopią paragonu będzie można kupić do końca roku 2018, natomiast pamięć takiej kasy nie będzie podlegała wymianie po jej zapełnieniu. Natomiast kasy starego typu z kopią elektroniczna paragony będziemy mogli nabyć do końca 2022 roku.

Jeśli chodzi, o kasy fiskalne online zostaną one wprowadzane etapowo dla poszczególnych branż tj.:

– od 1 stycznia 2020 – świadczenia usług naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania, oraz w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych, oraz motorowerów, sprzedaży benzyny silnikowej, oleju napędowego, gazu przeznaczonego do napędu silników spalinowych; Wirtualne biuro Łódź KDŁ

  Kup już dziś kasę fiskalną Zduńska Wola, Łask – DEP Sp. z o.o. Łask, Jana Kilińskiego 2

 

– od 1 lipca 2020 – świadczenia usług związanych z wyżywieniem wyłącznie świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania;

od 1 stycznia 2021 roku — świadczenia usług fryzjerskich, kosmetycznych i kosmetologicznych, budowlanych, w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów, prawniczych oraz związanych z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej wyłącznie w zakresie wstępu.

Z tego, co czytamy w dalszej części Projektu ustawy, podatnikom zobligowanym do wymiany kas będzie przysługiwało odliczeni lub zwrot za zakup kasy online w kwocie 700 zł netto, lecz nie więcej niż 90% wartości netto danego urządzenia.

Pozostali użytkownicy, których branże nie zostały, wymienione w ustawie nie mają obowiązku wymiany kas na online i mogą stosować dotychczas użytkowane kasy.

Kasy fiskalne Zduńska Wola   wirtualne kasy fiskalne

Czytaj dalej
.

Dodaj komentarz

Biznes

Wymiana kas na kasy fiskalne online od 1 stycznia 2020 r.

Art. sponsorowany

Wkrótce kasy fiskalne online staną się obowiązkowe dla każdego mechanika. Dowiedz się też, do kiedy musisz kupić kasę online i czy możesz skorzystać z ulgi do 700 zł na jej zakup.

Wymiana kas fiskalnych u mechaników

Obowiązek stosowania kas online przez mechaników wprowadzony został ustawą z dnia 15 marca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo o miarach (Dz. U. z 2019 r. 675). Według nowych przepisów, podatnicy świadczący usługi naprawy pojazdów silnikowych i motorowerów, a także m.in. przedsiębiorcy świadczący usługi wulkanizacyjne, muszą stosować kasy fiskalne lub drukarki fiskalne online od 1 stycznia 2020 r.

Kasa fiskalna dla mechanika, wulkanizatora i stacji paliw jest obowiązkowa od 1 stycznia 2020 r.

Odbierz kupon Rabatowy wysokości 50 zł na zakup kasy fiskalnej

Wydrukuj i okaż kupon w dniu zakupu kasy fiskalnej

Pobierz kupon teraz

Harmonogram wprowadzania kas fiskalnych online:

Od 1 stycznia 2020 r. podatnicy:

    1. świadczący usługi:

– naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania, regenerowania,

– w zakresie wymiany opon i kół dla pojazdów silnikowych i motorowerów,

    1. zajmujący się sprzedażą benzyny silnikowej, oleju napędowego, gazu do napędu silników spalinowych.

 

Od 1 lipca 2020 r. podatnicy:

  1. świadczący usługi:

–  związane z wyżywieniem wyłącznie świadczone przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo,

– w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania,

  1. zajmujący się sprzedażą węgla, brykietu i podobnych paliw stałych wytwarzanych z węgla, węgla brunatnego, koksu i półkoksu przeznaczonych do celów opałowych.

 

Od 1 stycznia 2021 r. podatnicy świadczący usługi:

– fryzjerskie,

– kosmetyczne, kosmetologiczne,

– budowlane,

– w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i dentystów,

– prawnicze,

– związane z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej – wyłącznie w zakresie wstępu.

 

Przy czym należy podkreślić, iż obowiązek wymiany dotyczy tylko kas, które rejestrują wymienione powyżej czynności. Jeśli podatnik posiada dwa lub więcej urządzeń, a tylko jedno znajduje się np. w warsztacie samochodowym i służy do ewidencjonowania usług naprawy pojazdów silnikowych, tylko ta jedna kasa będzie musiała być wymieniona na online’ową.

Podatnicy wykonujący wymienione powyżej czynności będą musieli wprowadzić kasę online w działalności, nawet jeśli posiadają zupełnie sprawne urządzenia „starszego” typu.

Po spełnieniu odpowiednich warunków zyskają jednak możliwość skorzystania z ulgi do 700 zł na wymianę urządzenia.

Czytaj dalej

Biznes

Podatki 2019-2020 – sprawdź, jakie wejdą zmiany

Art. sponsorowany

Nowy 2020 rok przyniesie przedsiębiorcom kolejne zmiany w prawie podatkowym. Ustawodawca dla właścicieli firm szykuje nowe przepisy i nowe obowiązki. Niektóre z nich takie jak zwolnienie z PIT dla młodych, obowiązkowy split payment czy biała lista podatników weszły w życie jeszcze w tym roku. Jakie są najważniejsze założenia zmian podatkowych 2019/2020?

Młodzi zwolnieni z PIT

Jeszcze w wakacje ustawodawca ogłosił nową ulgę w podatku dochodowym od osób fizycznych. Ulga obowiązuje osoby do 26 roku życia, które osiągają przychody z pracy oraz umów zlecenia zawartych z firmą. Aby móc skorzystać z wprowadzonych zmian, nie można przekroczyć progu 85 528 zł w roku podatkowym. Do tego limitu przychody młodego podatnika będą zwolnione z PIT. Wyliczenia Ministerstwa Finansów wskazują, że ulga pozwala zaoszczędzić od 133 do 564 zł miesięcznie.

Biała lista podatników VAT

Biała lista podatników VAT to swoisty rejestr, który pozwala sprawdzić potencjalnego partnera biznesowego pod względem niezalegania z płatnościami na rzecz Urzędu Skarbowego. Ma to pomóc zmniejszyć ryzyko wejścia we współpracę z niewiarygodnym partnerem i wplątania się w oszustwo. Biała lista podatników VAT jest połączeniem już istniejących wykazów vatowców. Pozwoli ona samodzielnie sprawdzić status firmy, z którą chce się współpracować.

Obniżka PIT

Październik 2019 roku przyniósł zmianę w postaci obniżki podatku PIT z 18 do 17%. Na tej zmianie skorzystają ci, którzy rozliczają się zgodnie ze skalą podatkową: emeryci renciści, zleceniobiorcy, pracownicy, przedsiębiorcy. Obniżka podatku dotyczy tylko tych przychodów, które nie przekraczają kwoty stanowiącej granicę pierwszego progu podatkowego, który wynosi 85 528 zł. W przypadku przekroczenia tej kwoty nadal będzie obowiązywała stawka 32%.

Obowiązkowy split payment

Split payment, czyli podzielone płatności to nie nowości. Po raz pierwszy polscy przedsiębiorcy spotkali się z nimi już w 2018 roku. Wtedy był on dobrowolny, od listopada 2010 roku będzie stanowił obowiązek dla najbardziej narażonych na oszustwa podatkowe branż. Z rozwiązania tego będą musiały korzystać firmy z branży elektronicznej stalowej, węglowej i złomowej. Wykluczeniem będą tylko płatności poniżej 15 000 złotych.

Nowy wygląd faktur

Pierwszą zmianę w prawie podatkowym, jaką przyniesie nowy rok, będzie ta dotycząca wyglądu faktur. Już od stycznia, wystawienie faktury na podstawie zwykłego paragonu fiskalnego będzie trudniejsze i możliwe tylko wtedy, gdy na paragonie znajdzie się NIP nabywcy.

W styczniu zacznie także obowiązywać jeden numer konta do rozliczeń z fiskusem. Za pośrednictwem własnego, indywidualnego rachunku podatnicy będą mogli zapłacić CIT i PIT. Obecnie podatki te płaci się na dwa różne rachunki bankowe.

Nowy JPK_VAT i brak deklaracji VAT

Kwiecień 2020 roku ma przynieść rewolucję w kwestii rozliczeń ze skarbówką. Zlikwidowane mają zostać deklaracje VAT, które zastąpi nowy plik JPK_VAT. Jego struktura będzie obejmować m.in. dane identyfikacyjne podatnika, okres, za który składana jest deklaracja lub jej korekta, a także informacje wskazujące na wysokość podatku. Istotną zmianą będzie również nowa matryca VAT, która również będzie obowiązywać od kwietnia. Jej zadaniem będzie prawidłowe przyporządkowanie towarów i usług do stawek VAT, a także zmiana samych stawek podatku VAT dla niektórych towarów.

Ilość zmian w prawie podatkowym może przytłaczać i powodować uczucie zagubienia u przedsiębiorców. Dla tych, którzy chcą być zawsze na bieżąco, https://wfirma.pl przygotowała zestawienie najważniejszych modyfikacji, które dotyczyć będą prowadzenia biznesu nad Wisłą.

Czytaj dalej

Biznes

Profil zaufany ePUAP – co to jest i kiedy może się przydać?

Osoby wnioskujące o dowód osobisty po 4 marca 2019 roku otrzymują e-dowód, który zawiera dodatkową warstwę elektroniczną.

Dzięki temu może służyć również do komunikacji z administracją publiczną przez internet. Jednym z narzędzi umożliwiających kontakt z urzędami jest ePUAP. Co to takiego? Jak działa? Do czego może się przydać? Poniżej znajdziesz wszystkie przydatne informacje.

Co to jest ePUAP?

Pod skrótem ePUAP kryje się usługa umożliwiająca obywatelom kontakt z administracją publiczną oraz innymi podmiotami przez internet. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to miejsce, gdzie możemy dopełnić formalności, które wcześniej wymagały wizyty w placówce stacjonarnej urzędu. Dostęp do swojego konta mamy całodobowo, a co za tym idzie wybrany formularz możemy wypełnić w dowolnym miejscu i czasie. Wszystkie niezbędne informacje oraz potwierdzenie złożenia wniosku również znajdziemy na stronie ePUAP. Dzięki temu mamy możliwość na bieżąco sprawdzać postępy w swojej sprawie.

Profil zaufany ePUAP zawiera informacje, które pozwalają jednoznacznie zidentyfikować osobę posiadającą konto. W efekcie ma on takie samo zastosowanie przy składaniu dokumentów jak podpis, który składamy podczas wypełniania wniosków w urzędzie. Warto również zaznaczyć, że korzystanie z tej usługi jest darmowe i ogólnodostępne.

Kto może założyć ePUAP?

Wirtualne biuro Łódź KDŁ Sp z o.o.

Podstawowym warunkiem, który umożliwia korzystanie z usług ePUAP, jest posiadanie założenie konta. Może to zrobić każda osoba posiadająca numer PESEL oraz możliwość potwierdzenia swojej tożsamości w internecie. Ostatni z warunków gwarantuje, że po złożeniu wniosku urząd będzie wiedział, kim jesteśmy, a co za tym idzie zapewni nam również bezpieczeństwo. Dzięki temu nikt się pod nas nie podszyje. Teraz przejdźmy do procesu zakładania profilu na ePUAP.

Jak założyć profil zaufany ePUAP?

Aby to zrobić, należy przejść na oficjalną stronę usługi. Następnie klikamy “Zarejestruj się”. W tym momencie musimy wybrać sposób uzyskania profilu zaufanego. Do wyboru mamy trzy możliwości. Pierwsza z nich to wypełnienie formularza przez internet oraz potwierdzenie tożsamości w placówce. W takiej sytuacji czas oczekiwania na aktywację konta zależy od tego, kiedy znajdziemy czas na wizytę w instytucji potwierdzającej profil ePUAP. Mamy na to czas do 14 dni od zatwierdzenia formularza. Drugie rozwiązanie polega na potwierdzeniu tożsamości online. Można to zrobić, korzystając z konta bankowego w takich placówkach jak:

  • T-Mobile Usługi Bankowe,
  • PKO Bank Polski,
  • Inteligo,
  • Santander,
  • Bank Pekao,
  • mBank,
  • ING Bank Śląski,
  • Envelo,
  • Millennium Bank,
  • Alior Bank.

Po wybraniu jednej z wyżej wymienionych instytucji należy zalogować się do swojego konta bankowego, a następnie zatwierdzić wykonane działanie w swojej bankowości internetowej. W ten sposób ePUAP pobierze niezbędne informacje z naszego rachunku osobistego, a my będziemy mogli korzystać z wszystkich funkcji udostępnianych przez ePUAP niemal natychmiast. Trzecim rozwiązaniem będzie założenie profilu zaufanego przez e-dowód. Jak to zrobić?

Zakładanie profilu ePUAP – e-dowód

Aby założyć konto ePUAP za pomocą e-dowodu, niezbędne jest posiadanie na komputerze odpowiedniego oprogramowania, które umożliwia odczyt danych z dokumentu. Dodatkowo musimy również posiadać czytnik NFC. Bez tego urządzenia przejście przez rejestrację będzie niemożliwe.

  1. Jeśli posiadamy oprogramowanie, a czytnik został podpięty do laptopa lub komputera, można przejść dalej.
  2. Teraz należy umieścić dowód na czytniku. Powinien się tam znajdować aż do momentu zakończenia logowania.
  3. Po chwili otworzy się okno oprogramowania, w które należy wpisać sześciocyfrowy numer CAN znajdujący się na awersie dokumentu.
  4. Jeśli wszystko będzie się zgadzać, pojawi się komunikat o poprawnym załadowaniu certyfikatu, a ikona oprogramowania zmieni się na czerwony.
  5. Kolejnym krokiem będzie kliknięcie przycisku “Zaloguj się”, a następnie zatwierdzenie certyfikatu.
  6. Teraz należy wpisać w przeglądarce lub na czytniku kod PIN, który został ustalony przy odbiorze dokumentu.
  7. To wszystko! Teraz bez problemu zalogujesz się do usługi ePUAP.

Jakie sprawy można załatwić przez ePUAP?

Jak już wspomnieliśmy, profil zaufany ePUAP umożliwia załatwienie wielu różnych spraw bez dodatkowych wizyt w urzędzie. Dzięki niemu bez problemu:

  • złożymy wniosek o dowód lub prawo jazdy, zgłosimy utratę lub zniszczenie dokumentu, zgłosimy sprzedaż samochodu czy dopiszemy się do spisu wyborców,
  • uzyskamy odpisy aktów urodzenia, małżeństwa lub zgony, a także zgłosimy urodzenie dziecka,
  • sprawdzimy swoje ubezpieczenie, wysokość emerytury, a także zwolnienia lekarskie oraz składki,
  • odbierzemy kartę EKUZ,
  • sprawdzimy swoje rozliczenia PIT, zgłosimy spadek.

Oprócz tego ePUAP umożliwia załatwienie niektórych spraw w Krajowym Rejestrze Karnym, urzędzie pracy, Rejestrze PESEL i Rejestrze Dowodów Osobistych oraz wielu innych urzędach administracji publicznej. Bez wątpienia profil ePUAP może przyspieszyć uzyskanie potrzebnych dokumentów. Dzięki niemu unikniemy kolejek w urzędach, a wymagane formularze wypełnimy w dowolnym dla nas momencie.

 

Artykuł został opracowany przez specjalistów z pozyczkowy-portal.pl.

Czytaj dalej
.
www.dep.com.pl

Popularne