Dołącz do nas

Biznes

Marketing dla małych i średnich firm – czy zmiany są potrzebne? Akademia PR Commplace na tropie case study

Ogromna liczba firm nie wyobraża już sobie prowadzenia działalności bez wsparcia marketingowego. Przy złożoności rynków i liczebności konkurencji, która stale prześciga się w dostarczaniu coraz to nowych komunikatów, brak działań marketingowych jest ryzykowny. Akademia PR Commplace przygotowała więc małe case study na temat tego, czy zmiany i systematyczne prowadzenie działań marketingowych mają sens!

Ewolucja 7P, czyli marketing potrzebny od zaraz!

W obecnych czasach, w których produkty i usługi mnożą się każdego dnia, brak działań marketingowych i promocyjnych mógłby wiązać się z zaprzestaniem przepływu środków finansowych w firmie. Tak naprawdę to marketing jest paliwem firmy – analogicznie rzecz ujmując, im więcej spójnych i przemyślanych działań marketingowych, tym więcej klientów pozyska firma. Dlatego przez wiele marketing ewoluował, dostosowując się do zmieniających się warunków i nowych, szalenie przydatnych narzędzi. Stał się jednocześnie jeszcze bardziej sprecyzowany. Na początku definicja marketingu, jaką jest marketing mix w koncepcji 4P polegał wyłącznie na 4 elementach: produkt, cenę, miejsce i promocję. W związku ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, marketing musiał dokonać pewnego przełomu i tak obecnie możemy mieć do czynienia z nową odsłoną marketingu, jaką jest 7P! Do mocno ugruntowanych elementów marketingu dołożono kolejne 3 – ludzi, świadectwo materialne oraz procesy. Dlaczego 7P jest uważane obecnie za skuteczniejszą metodę marketingu? O tym przeczytasz w artykule https://commplace.pl/blog/marketing-mix-7p-jak-ewoluuje-marketing/.

Budowa marki premium – czy marketing ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży?

Tworzenie strategii dla marki premium to zupełnie inne wyzwanie – wymaga specjalnego podejścia i wsłuchania się w potrzeby specyficznych klientów. Tu nie ma znaczenia ilość, a jakość – należy skupić się na detalu. W przypadku marki premium niezwykle istotne jest wprowadzanie nowego produktu na rynek. To wymaga specjalnego podejścia do tematu i wyodrębnienia najlepszych cech produktu. Premiera wydaje się być idealną okazją do wzmożonych działań marketingowych marki. Tu można pokazać cały wachlarz możliwości, który skłoni odbiorców do zainteresowania. Polega on nie tylko na zaproponowaniu nowych działań, ale także na audycie dotychczasowych przedsięwzięć i weryfikacji działań konkurencji. Na tej podstawie należy opracować plan i skutecznie go wdrażać. Więcej na ten temat przeczytasz na https://commplace.pl/blog/jak-zbudowac-marke-premium-i-wplynac-na-wzrost-sprzedazy-nowy-klient-z-branzy-grzewczej-unico/

Nowa strona internetowa – czy warto inwestować w takie przedsięwzięcie?

Czy warto zmieniać coś co wydaje się być dobre? Jeśli chodzi o stronę internetową, należy najpierw wykonać dogłębną analizę, czy rzeczywiście przynosi ona korzyści. Warto stworzyć stronę intuicyjną, łatwą w odbiorze, a jednocześnie oferującą klientom to, co najlepsze w firmie. Jeśli strona ma już kilka lat, warto ją zmodyfikować choćby ze strony czysto wizualnej – taka zmiana z pewnością wyjdzie marce na dobre. Więcej o stworzeniu nowej strony internetowej przeczytasz na https://commplace.pl/blog/nowa-strona-internetowa-dla-quadra-net-nowe-zadanie-dla-commplace/

Rebranding marki – czy klienci o nas nie zapomną?

W nazwie rebranding nie zawsze kryje się całkowita zmiana, która przyćmiewa dotychczasowe osiągnięcia marki. Czasem wystarczy mały lifting, który pozwoli odnieść się do najważniejszych cech firmy w sposób wizualny. Zmiana pokazuje innowacyjność i chęć kreowania przyszłości przez markę. Chcesz zmian – zacznij od siebie – takie motto idealnie odzwierciedla ideę rebrandingu. To znak, że marka nie stoi w miejscu, a systematycznie się rozwija. Przykład udanego rebrandingu znajdziesz w https://commplace.pl/blog/rebranding-marki-etisoft-nowe-logo/

Zmiany powstałe podczas kryzysu? Ryzyko, czy widok w przyszłość marki?

Stale zmieniające się warunki i chaos w trakcie kryzysu informacyjnego może doprowadzić markę do naprawdę poważnych komplikacji. Doskonałym pomysłem będzie w takim przypadku posiadanie pogotowia kryzysowego firmy, najczęściej w postaci wykwalifikowanej agencji PR, która zajmie się przywróceniem i utrzymaniem kontroli. Radzenie sobie z sytuacją kryzysową to dla wielu przedsiębiorstw i organizacji ogromne wyzwanie, szczególnie wtedy, kiedy w grę wchodzi przyszłość pracowników, jak i całej firmy. Wyspecjalizowana agencja doradzi, czy czas na zmiany! A te w kryzysie bardzo często są potrzebne tu i teraz. Ich implementacja również nie jest prosta, bowiem warunki mogą zmieniać się z godziny na godzinę. Dlatego ważne jest, aby ktoś nad tym zapanował. Czasami innowacyjne pomysły są prawdziwym kluczem do sukcesu i przywrócenia sprawnego funkcjonowania organizacji. Informację o tym, jak możesz uzyskać pomoc wizerunkową w czasie pandemii, znajdziesz na https://commplace.pl/blog/zarzadzanie-kryzysowe-wspieramy-podczas-pandemii/ 

Czytaj dalej
.

Naturalne kosmetyki do włosów

Dodaj komentarz

Biznes

FUNDUSZE EUROPEJSKIE DBAJĄ O EKOLOGIĘ W ŁÓDZKIEM

Organizacje ekologiczne w Polsce od wielu lat działają na rzecz ochrony środowiska. Nie jest to tylko modny trend, ale rzeczywiste działania mające na celu poprawę jakości otaczającej nas przyrody. Sprzyja temu proekologiczna postawa Unii Europejskiej. Jej starania ukierunkowane są też na poprawę warunków życia człowieka, który jest elementem przyrody i jest od niej w pełni uzależniony. Do gmin województwa łódzkiego trafiają kolejne pieniądze na ekologiczne środki transportu, budownictwo i odnawialne źródła energii. Mieszkańcom naszego regionu żyje się coraz wygodniej i zdrowiej.

W Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Łódzkiego przeznaczono na poprawę stanu środowiska naturalnego 117,5 mln euro. Wspólne działania mieszkańców oraz przedsiębiorstw, które realizują rozmaite projekty dofinansowane ze środków unijnych, znacząco przyczyniają się do poprawy stanu otaczającego nas środowiska. Może być to zarówno unowocześnianie floty transportowej, jak i ochrona gatunków roślin zagrożonych wyginięciem.

Impuls dla Łódzkiego

Rozwój proekologicznego transportu szynowego jest jednym z priorytetów Unii Europejskiej. Inwestycje w infrastrukturę kolejową, tabor oraz poprawę oferty przewozowej sprawiają, że kolejowy transport pasażerski pełni coraz większą rolę w regionie. Na przestrzeni lat 2015-2018 w województwie łódzkim wykorzystanie kolei w przewozach pasażerskich wzrosło o 60%. Dzięki dofinansowaniom unijnym modernizowane są linie kolejowe, stacje i przystanki. Wiosną tego roku na torach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej pojawił się nowy, bezpieczny, przyjazny środowisku, a przede wszystkim ekologiczny środek transportu, który podniósł jakość życia mieszkańców województwa łódzkiego. Niskopodłogowy hybrydowy pociąg „Impuls”. Dzięki dofinansowaniom z Funduszy Europejskich Łódzka Kolej Aglomeracyjna już niedługo będzie posiadała aż pięć takich nowoczesnych hybrydowych zespołów trakcyjnych. Powiększenie floty pociągów umożliwi połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane. Pojedziemy nimi między innymi do Spały i Opoczna, a w przyszłości z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa. Nowe zespoły trakcyjne są wyposażone w monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, Wi-Fi, ładowarki USB oraz ratujące życie defibrylatory AED. W każdym pojeździe jest zainstalowana klimatyzacja, a składy dostosowane są do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Dzięki inwestycjom kolejowym przy udziale dotacji unijnych mieszkańcy województwa będą mogli podróżować po regionie szybciej i bezpieczniej. Całkowita wartość projektu wyniosła 74 mln 278 tys. zł, w tym dofinansowanie unijne 51 mln 405 tys. zł. W te wakacje w ramach akcji „Zajrzyj w Łódzkie” Łódzka Kolej Aglomeracyjna zaprasza mieszkańców województwa łódzkiego do odwiedzenia ciekawych miejsc w regionie, gdzie znajdują się atrakcje dofinansowane przez Fundusze Europejskie. Ze specjalnych ofert będą mogli skorzystać ci, którzy wybiorą się pociągami ŁKA do Drzewicy, Rogowa, Tomaszowa Mazowieckiego oraz Skierniewic.

Zachować przyrodę

Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej są przyjazne środowisku naturalnemu, szczególnie jego ochronie. Są takie gatunki roślin, w tym ogrodnicze, które już niedługo moglibyśmy podziwiać jedynie na archiwalnych zdjęciach, ponieważ są zagrożone wyginięciem. Dzięki pomocy Funduszy Europejskich rzadkie i wymierające gatunki roślin w województwie łódzkim są chronione. Szczególnym przykładem prewencji jest zachowanie nasion różnych odmian warzyw, roślin sadowniczych, rodzimych krzewów i bylin ozdobnych, roślin miododajnych, gatunków dzikich pokrewnych roślin ogrodniczych oraz roślin towarzyszących uprawom. Dzięki unijnym dotacjom powstało Regionalne Centrum Bioróżnorodności Ogrodniczej w Skierniewicach, z którego zasobów mogą korzystać tysiące osób – jednostki i ośrodki naukowo-badawcze, administracja publiczna, rolnicy i konsumenci z terenu całego województwa łódzkiego. Centrum współpracuje z parkami krajobrazowymi, rezerwatami, ogrodami botanicznymi w realizacji projektów środowiskowych. Ochrona i odtwarzanie środowiska naturalnego pozwala na utrzymanie różnorodności roślin, a tym samym na budowanie polityki bezpieczeństwa żywnościowego i zachowanie dziedzictwa przyrody. Całkowita wartość projektu wyniosła 6 mln 826 tys. zł, w tym dofinansowanie unijne 4 mln 717 tys. zł.

Ekologicznie w powiecie zduńskowolskim

Inwestycje ekologiczne to ogromna korzyść zarówno dla mieszkańców województwa, jak i dla środowiska naturalnego. Włączanie do taborów nisko- lub wręcz zeroemisyjnych autobusów stało się priorytetem nie tylko dla zanieczyszczonych miast, ale i dla Funduszy Europejskich. Kolejne umowy na unijne dofinansowanie projektów transportu miejskiego i zakup nowych autobusów elektrycznych cieszą nie tylko ekologów. W Zduńskiej Woli zobaczymy autobusy, które w sposób zgodny z zasadami ekologii, bez hałasu i emisji spalin przewożą setki pasażerów każdego dnia. Z usprawnienia transportu korzystają osoby podróżujące do pracy, szkół czy instytucji publicznych i kulturalnych. Pojazdy spełniają rygorystyczne normy emisji spalin. Autobusy nie są jednak wyłącznie przyjazne środowisku, ale również niezwykle komfortowe i funkcjonalne. Unowocześnienie komunikacji autobusowej w Zduńskiej Woli, w tym zakup 4 autobusów niskoemisyjnych, kosztowało ponad 12,4 milionów złotych. Ponad 8,4 milionów złotych tej sumy stanowiło unijne dofinansowanie z dwóch projektów. Dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich każdy z nas może korzystać z rozwiązań, które poprawiają komfort naszego codziennego życia. Wzrasta również świadomość, że poprzez ekologiczne rozwiązania wspólnie dbamy o środowisko.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt: rpo@aplanmedia.pl.

 

Czytaj dalej

Biznes

Informatyczna pracownia terminalowa – czy się opłaca?

Art. sponsorowany

Planując wdrożenie pracowni informatycznej należy przeanalizować wiele różnych czynników. Priorytetem jest, aby zapewnić sobie oczekiwany poziom swobody i komfortu codziennego użytkowania.

Nie można także nie wspomnieć o wydajności, która powinna zostać dopasowana do realizowanych zadań. Doskonałą propozycją wydaje się być pracownia terminalowa, która z roku na rok cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zapewnia ona mnóstwo korzyści. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, to zapoznaj się z dalszą częścią publikacji.

Bezawaryjne działanie

Fachowo zaprojektowana pracownia terminalowa zapewnia bezawaryjne i długotrwałe działanie. Właśnie dlatego sprawdza się ona wszędzie tam, gdzie system informatyczny jest intensywnie użytkowany. Nie trzeba obawiać się problematycznych usterek i awarii. Terminal to niewielkie urządzenie o ponadprzeciętnych parametrach użytkowych i fizycznych. Opiera on swoje działanie na certyfikowanych podzespołach, które spełniają restrykcyjne normy i standardy. Wytrzymałość sprzętu sprawia, że jest on odporny na różnego rodzaju czynniki otoczenia. Inteligentne zabezpieczenia chronią przed przegrzaniem komponentów czy zwarciem elektrycznym.

Źródło: https://pracowniaterminalowa.pl/

Niska cena

Warto wiedzieć, że terminalowa pracownia informatyczna jest o wiele tańsza od tradycyjnego odpowiednika. Już na starcie można zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że jedno urządzenie zastępuje kilkanaście PC-ów/laptopów. Ceny profesjonalnych sprzętów nie należą do niskich, a więc w wielu przypadkach można zaoszczędzić jeszcze więcej pieniędzy. Nie można również nie wspomnieć o niższych kosztach utrzymania, które są wynikiem mniejszego zapotrzebowania na energię elektryczną. Warto także wspomnieć, że niższy pobór prądu sprzyja środowisku naturalnemu. Usatysfakcjonuje to tych, którzy stawiają na ekologiczne rozwiązania.

Swoboda i bezpieczeństwo użytkowania

Pracownia terminalowa zapewnia maksymalną swobodę codziennego użytkowania systemu informatycznego. Niepodważalną zaletą jest niekłopotliwa konserwacja sprzętu. Nie ma konieczności korzystania z usług specjalistów. Przygotowanie urządzenia do pracy jest równie proste i szybkie, więc nie trzeba obawiać się potencjalnych niedogodności. Pracownia terminalowa gwarantuje oczekiwaną swobodę oraz bezpieczeństwo użytkowania. Wszystkie profile znajdują się w jednym miejscu, dzięki czemu administrator może liczyć na intuicyjne zarządzanie pracownią. Może on dowolnie nadawać i blokować dostęp do wybranych treści.

Czytaj dalej

Biznes

Rejestracja znaku towarowego w kontekście klasyfikacji nicejskiej

Klasyfikacja nicejska to międzynarodowy system klasyfikacji towarów i usług. Jest podstawą prawną wykorzystywaną przy rejestracji znaków towarowych. Jeśli interesuje Cię rejestracja znaku towarowego – czytaj dalej, a dowiesz się wszystkiego co musisz wiedzieć o Porozumieniu Nicejskim.

 

Czym jest Porozumienie nicejskie?

Porozumienie nicejskie formalnie znane jest jako Międzynarodowa Klasyfikacja Towarów i Usług. Zostało zatwierdzone 15 czerwca 1957 w trakcie Międzynarodowej Konferencji w Nicei. Kraje, które przystąpiły do tego porozumienia są zobowiązane do stosowania ustalonej tam klasyfikacji jako system podstawowy lub pomocniczy. Od 1957 roku dokonano dwóch rewizji tekstu Porozumienia nicejskiego – 14 lipca 1967 w Sztokholmie oraz 13 maja 1977 w Genewie. 

Przeczytaj również: https://lawboxfirm.com/procedura-miedzynarodowa/

Porozumienie nicejskie a procedury w UE

Klasyfikacja nicejska obowiązuje także na terenie Unii Europejskiej. Jest bardzo istotna, szczególnie jeśli zależy nam na szybkim i sprawnym rozpatrzeniu wniosku. Korzystanie z ustandaryzowanych terminów wykluczy konieczność tłumaczenia czy zmian we wniosku, a także zapewni jego przejrzystość. Zgłaszając wniosek o rejestrację znaku towarowego w UE należy także pamiętać, że listę można ograniczać, ale już nie rozszerzać – do złożonego już wniosku nie dodamy żadnych towarów, usług czy klas. 

Przeczytaj również:  https://lawboxfirm.com/procedura-krajowa/

Klasyfikacja przy zastrzeżeniu znaku towarowego

Klasyfikacja towarów i usług w Porozumieniu została podzielona na 34 klasy towarowe oraz 11 klas usługowych. Lista jest uporządkowana alfabetycznie, a wybór właściwej klasyfikacji leży po stronie wnioskującego o rejestrację znaku towarowego. W tym miejscu kluczowe jest właściwe wybranie klasyfikacji, a także niewybieranie zbędnych klasyfikacji, w których znak towarowy nie będzie wykorzystywany. Należy pamiętać, że opłata za rejestrację znaku zależy głównie od liczby wykorzystanych klas. Co więcej, jeśli wnioskujący nie będzie wykorzystywać znaku towarowego w określonym terminie (najczęściej 5 lat po rejestracji), znak może zostać uwolniony i przepisany na inny podmiot w przypadku złożenia kolejnego wniosku. Może więc okazać się, że niepotrzebnie przepłacamy za zgłoszenie znaku, jeśli nie będziemy z niego korzystać. 

Zobacz:

https://lawboxfirm.com/klasyfikacja-nicejska-a-rejestracja-znaku-towarowego/

Czytaj dalej

Biznes

ERP 4FACTORY w chmurze to jest to co najlepsze w Lean IT

Art. sponsorowany

Wiele osób związanych z branżą produkcyjną myśli o Lean jako o filozofii zarządzania zapasami lub doskonalenia procesów, ale w rzeczywistości jest to coś znacznie więcej. Lean to strategia zarządzania, która koncentruje się na marnotrawstwie – dążąc do wyeliminowania go wszędzie tam, gdzie występuje. Dlatego właśnie Lean tak skutecznie przeniósł się z hali produkcyjnej do całego przedsiębiorstwa i dlatego obecnie przenika do różnych instytucji, takich jak banki, szpitale czy bary szybkiej obsługi.

Definiowanie pojęcia Lean w IT

Jedną z najtrudniejszych rzeczy w poszukiwaniu odpadów w produkcji we wszystkich ich formach jest to, że odpady przybierają tak wiele form, że często trudno je zidentyfikować. Stosunkowo łatwo jest rozpoznać złom lub nadmiar ruchu jako marnotrawstwo, ale o wiele trudniej jest rozpoznać marnotrawstwo związane z niewykorzystanymi szansami. Szefowie informatyki w firmach produkcyjnych od co najmniej dekady szukają sposobów, aby IT było Lean, a egzekwowanie korzystania z rozwiązania ERP 4FACTORY w chmurze jest jednym z lepszych sposobów, aby tak się stało. Wyeliminowanie jednorazowych arkuszy kalkulacyjnych i duplikatów danych jest oczywistym sposobem na zmniejszenie marnotrawstwa zasobów i usprawnienie procesów biznesowych, ale jest prosty i bardziej oczywisty sposób, aby wyeliminować jeszcze bardziej podstępną formę marnotrawstwa. Trzeba przenieś rozwiązania IT do chmury.

Przeczytaj także: https://www.dsr.com.pl/predictive-maintenance-czyli-czym-jest-predykcyjne-utrzymanie-ruchu/

W stronę Lean IT dzięki chmurze obliczeniowej

Eliminowanie czynności, które nie dodają wartości w oczach klientów jest podstawową zasadą Lean. Chmura obliczeniowa eliminuje potrzebę poświęcania czasu na powtarzalne zadania, które nie wnoszą żadnej wartości dodanej dla użytkownika, klienta IT. Czynności takie jak tworzenie kopii zapasowych, optymalizacja baz danych, zarządzanie kolejkami wydruku i inne rutynowe, ale niezbędne powtarzalne zadania, można łatwo zlecić na zewnątrz, uwalniając dział IT od bardziej strategicznych działań.

Przeczytaj także: https://www.dsr.com.pl/wdrozenie-metodyki-lean-podstawa-optymalizacji-przedsiebiorstwa/

Dzięki wyeliminowaniu czasu i uwagi, które zespół IT poświęca tym zadaniom, firma otrzymuje większy dostęp do ważnych zasobów – połączonej wiedzy i doświadczenia zespołu IT, które można wykorzystać do usprawnienia procesów biznesowych lub planowania strategii technologicznej firmy. Chociaż nie jest to „marnotrawstwo” w konwencjonalnym rozumieniu tego pojęcia, wykorzystanie zasobów na mniej wartościowe zadania kosztem bardziej strategicznych inicjatyw jest z pewnością formą marnotrawstwa.

    • Wyeliminowanie kroków bez wartości dodanej z procesów wprowadzania zamówień lub wysyłki skraca całkowity czas cyklu zamówienia i zwiększa zadowolenie klientów.

    • Znalezienie sposobów na zwiększenie widoczności i komunikacji w całym łańcuchu dostaw pozwala obniżyć koszty i skrócić czas realizacji zamówień.

    • Usprawnienie procesów w finansach może skrócić czas zamknięcia ksiąg, zmniejszyć liczbę dni zaległej sprzedaży i poprawić zgodność z przepisami bez zwiększania ryzyka.

Przeczytaj także: https://www.dsr.com.pl/zarzadzanie-procesem-utrzymania-ruchu-eam-4factory/

Wszystkie te czynniki obniżają koszty, ale wszystkie wymagają wielowymiarowego punktu widzenia w połączeniu ze znajomością możliwości systemu i narzędzi do modelowania procesów biznesowych, czyli dokładnie tych umiejętności i wiedzy, które posiada IT. Wykorzystanie chmury do uwolnienia tych cennych zasobów dla bardziej produktywnych działań jest najlepszym przykładem Lean IT.

Artykuł powstał w oparciu o materiały QAD Inc. i DSR S.A.

Program do planowania produkcji wdrażany przez firmę DSR S.A.: APS 4FACTORY

Czytaj dalej

Biznes

Jak otrzymać dotację na wsparcie edukacji przedszkolnej?

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich z Łowicza organizuje w drugiej połowie maja webinarium, którego tematem będzie nowy konkurs ogłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Jego stawką są dotacje na wsparcie edukacji przedszkolnej. Przedszkola to bardzo ważny etap edukacji dzieci. Dzięki unijnym dotacjom powstają w nich nowe miejsca nauki i zabawy dla najmłodszych.

 

Webinarium – jak się zapisać

Łowicka placówka organizuje spotkanie 23 maja w godzinach 11.00-12.00. Aby zapisać się na szkolenie, należy odwiedzić tę stronę,  gdzie znajduje się formularz do wypełnienia. Dane, które należy obowiązkowo podać, to imię i nazwisko oraz adres e-mail. Ponadto konieczne jest zapoznanie się z klauzulą informacyjną art. 13 RODO.

Termin przyjmowania zgłoszeń do udziału w webinarium upływa 18 maja.

 

Webinarium – program

Szkolenie rozpocznie się od przekazania podstawowych informacji na temat omawianego konkursu. Następnie prowadzący spotkanie przedstawi, w jaki sposób poprawnie złożyć wniosek. Kolejny punkt programu stanowić będzie prezentacja zasad oceny projektu zgłoszonego do naboru. W przedostatnim z segmentów webinarium uczestnicy dowiedzą się, gdzie szukać informacji o Funduszach Europejskich. Na zakończenie szkolenia planowany jest panel pytań i odpowiedzi z udziałem przedstawicieli Departamentu ds. Europejskiego Funduszu Społecznego w Perspektywie 2014-2020.

 

Konkurs

Wnioski w ramach konkursu ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego będzie można składać od 25 maja do 1 czerwca 2022 r. Rozstrzygnięcie naboru zostało zaplanowane na październik 2022 r. O dofinansowanie mogą ubiegać się wszystkie podmioty, w tym osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych.

Na konkursie skorzystają, rzecz jasna, nie tylko podmioty prowadzące projekty zaklasyfikowane do otrzymania dotacji. Grupę końcowych beneficjentów konkursu stanowią bowiem dzieci w wieku przedszkolnym oraz nauczyciele i pracownicy zatrudnieni w tych placówkach.

Więcej szczegółów na temat konkursu można znaleźć tutaj.

 

Dotacje na edukację w powiecie zduńskowolskim

Placówki edukacyjne mają ogromny wpływ na rozwój dziecka, na kształtowanie się jego osobowości, wrażliwości i umiejętności. W Zapolicach rozbudowano i przebudowano budynek szkoły z przeznaczeniem na funkcjonowanie przedszkola dla 100 dzieci, w tym dzieci z niepełnosprawnościami. W placówce wychowania przedszkolnego przy Zespole Szkół w Szadku utworzono nowe miejsca dla najmłodszych oraz poszerzono ofertę edukacyjną o dodatkowe zajęcia specjalistyczne. Publiczne przedszkola miasta Zduńska Wola zaopatrzono w pomoce i sprzęt dydaktyczny, dokształcono nauczycieli w zakresie pedagogiki specjalnej i umiejętności cyfrowych oraz zorganizowano dodatkowe zajęcia umożliwiające dzieciom z niepełnosprawnością udział w wychowaniu przedszkolnym. Fundusze Europejskie wspierają prowadzenie zajęć rozwijających dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz podnoszenie kompetencji nauczycieli. Dlatego warto wziąć udział w webinariach i konkursach organizowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt: rpo@aplanmedia.pl.

Czytaj dalej

Popularne